کليه شهروندان ايراني اعم از مشتريان حقيقي و حقوقي (شرکتها) ميتوانند بصورت برخط يا با مراجعه به هر يک از دفاتر پست يا پيشخوان دولت و تکميل فرم ثبت نام و دريافت نام و رمز عبور از اين سيستم استفاده نمايند.
در ثبت نام حضوري کاربر به يکي از دفاتر پستي يا دفاتر پيشخوان يا ICT مراجعه مينمايد و به طور حضوري اقدام به ثبت نام مينمايد. در روش غيرحضوري کاربر از طريق مراجعه به صفحه کارپوشه ملي ايرانيان در اينترنت و تکميل اطلاعات درخواستي اقدام به ثبت نام مينمايد. نام کاربري و رمز عبور کاربر به تلفن همراه کاربر پيامک ميشود.
نام کاربري شما، کد ملي شما است.
در صورت فراموشي رمز عبور با مراجعه به هر يك از دفاتر پست يا پيشخوان دولت يا ICT ميتوان درخواست صدور مجدد رمز عبور نمود.
چنانچه شما بيش از پنج مرتبه رمز خود را اشتباه وارد نماييد، دسترسي شما به خدمت به مدت 24ساعت مسدود و پس از آن مجدداً فعال ميشود.
با مراجعه به هر يك از دفاتر پست يا پيشخوان دولت يا ICT درخواست بررسي مشکل عدم اتصال نماييد.
کاربر فوق غيرفعال مي شود. جهت فعال سازي کارپوشه وي، ذينفعان ميبايست به يکي از دفاتر پست يا پيشخوان دولت يا ICT مراجعه نموده و با طي مراحل قانوني نام کاربري وي را براي مدت معيني فعال نمايند.
برخي کاربران نياز به اعمال امنيت بالا به کارپوشه خود دارند براي اين منظور کاربران فوق ميتوانند به يکي از دفاتر پست يا پيشخوان دولت يا ICT مراجعه نمايند و درخواست فعال سازي ورود دومرحلهاي براي کارپوشه خود
بنمايند.
در اين روش کاربران پس از ورود نام و رمز عبور يک کد 5 رقمي با پيامک دريافت ميکنند که با ورود اين کد در صفحه ورود سيستم کارپوشه ملي ايرانيان ميتوانند وارد کارپوشه خود شوند.
خير. کاربر براي در اختيار داشتن هر نامه ميتواند اقدام به دريافت فايل خروجي از نامه نمايد که در اين صورت متن نامه و پيوستهايش به صورت فايل فشرده و يکجا توليد شده و در اختيار وي قرار ميگيرد.
در صورت حذف نامهها ديگر امکان بازيابي آنها وجود ندارد.
ديگر امکان ارسال پاسخ وجود ندارد مگر اينکه توسط سازمان ارسالکننده نامه مهلت پاسخگويي تمديد گردد.
بله اين امکان وجود دارد.
خير نامهها در صورتي که مشاهده شده و پاسخ داده شده باشند در بازههاي زماني معين، توسط سيستم حذف ميگردند.
خير. اين امکان وجود ندارد.
در صورت عدم دريافت پاسخ به يكي از دفاتر كارگزاري معرفي شده مراجعه كنيد.
براي اطلاع از نامههاي دريافتي در کارپوشه خود کاربران ميتوانند با مراجعه به يکي از دفاتر پست يا پيشخوان دولت يا ICT امکان دريافت پيامک يا ايميل را در کارپوشه خود فعال نمايند. هزينه پيامكهاي ارسالي بر عهده كاربر است.
در حال حاضر اين امکان وجود ندارد.
خير؛ محدوديتي وجود ندارد.
بلي؛ در خارج از كشور نيز امکان استفاده از آن براي کاربران ميسر ميباشد.
اتباع خارجي نيز ميتوانند با در دست داشتن مدارك هويتي به يكي از دفاتر كارگزاري سامانه مراجعه كرده و شناسه و رمز عبور خود را دريافت كنند.